Nedan finner du svar på vanliga frågor

Om du inte finner svar på dina frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss, antingen genom att logga in med ditt kortnummer under fliken "Support och spåra ditt paket" eller genom att ringa till vår kundtjänst på 0478-34 550.

Vanliga frågor och svar

Nej, det är bara de produkterna som är synliga i gåvoshopen som är valbara. Sortimentet kan däremot förändras under kortets giltighetstid

Nej, det går inte att ändra sig. När registrering är bekräftad i gåvoshopen skickas per automatik en order i vårt affärssystem och kan därefter inte ändras.

Din gåva bör levereras med Postpaket inom 7 arbetsdagar efter att vi har mottagit din beställning. Om du har registrerat din e-postadress kommer du så fort din gåva är skickad från lagret få en e-post med kollinummer som du sen kan använda för att söka efter ditt paket. Du kan också använda länken support för att kontrollera din leverans.

Din gåva kommer att ligga hos dit närmaste Postombud i 14 dagar. Därefter returneras den till avsändare.

Är leveransen inte korrekt, är produkten skadad eller på annat sätt felaktig ska Gåvokorts support kontaktas inom 8 arbetsdagar. Vi återkommer med svar inom 2 arbetsdagar. Felaktig vara returneras fraktfritt i enlighet med lämnade instruktioner. Retur får inte ske mot postförskott. Retur får ske först sedan reklamation gjorts.

Ta kontakt med support på telefon 0478-34 566 eller kristallkortet@orrefors.se
Returnering av reklamerad gåva får inte ske före kontakt med support och följa de instruktioner som ges.

Ta kontakt med Support på telefon 0478-34 566 eller order@orrefors.se. Returnering av felaktigt levererad gåva får inte ske före kontakt med support och följa de instruktioner som ges.

Om varan som är levererad är enligt den beskrivningen som ges på hemsidan kan inte varan bytas ut. Är det något fel på den levererade varan är det istället en reklamation och sköts då enligt de anvisningar som ges.

Postens regler innebär att legitimation från mottagaren av gåvan måste medtas om det är en annan person som hämtar ut gåvan än den som är registrerad som mottagare.

Nej, leverans med postpaket sker endast till hemadress och hämtas hos närmaste postombud. Kristallkortet använder detta då det är ett miljövänligare alternativ.

I de fall vi har skickat gåvan korrekt på den registrerade adressen kan gåvan endast skickas på nytt genom att betala ny fraktkostnad och postförskott. Detta för att täcka våra kostnader. I de fall vi har gjort fel vid inleverans skickas gåvan på nytt utan extra kostnad.

Nej, det behöver du inte. Det vi använder e-postadressen till är att skicka en orderbekräftelse efter registrerad beställning och det samma när vi har skickat den valda gåvan skickas en e-post med Postens kolli-ID för att ni själva ska kunna följa dess leveranshistorik. Detta går man miste om när man klickar i rutorna att man inte vill lämna dessa uppgifter.

Kortet kan redan vara inlöst eller så kanske du försöker logga in med felaktigt kortnummer. Kontrollera kortnumret extra noga och försök igen. Om det fortfarande inte fungerar klicka på länken support för vidare information.

Din gåva kommer att ligga på Postens ombud i 14 dagar. Därefter returneras den till avsändare. Det kan också bero på felaktigt registrerad leveransadress. Klicka på länken support för mer information.

Din gåva bör levereras med Postpaket inom 7 arbetsdagar efter att vi har mottagit din beställning. Om du har registrerat din e-postadress kommer du så fort din gåva är skickad från lagret få en e-post med kollinummer som du sen kan använda för att söka efter ditt paket. Du kan också använda länken support för att kontrollera din leverans.

Din gåva bör levereras med Postpaket inom 7 arbetsdagar efter att vi har mottagit din beställning. Om du har registrerat din e-postadress kommer du så fort din gåva är skickad från lagret få en e-post med kollinummer som du sen kan använda för att söka efter ditt paket. Du kan också använda länken support för att kolla din leverans.

Då det i många fall beror på Internetuppkopplingen ber vi dig att pröva igen om en liten stund. Kvarstår problemet så kontakta vår support genom att skicka e-post till info@orrefors.se eller ringa 0478-34 566.